اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

گیم اواردز ۲۰۲۰، از انتخاب Last of Us II به عنوان بهترین بازی سال تا رونمایی از بازی‌های آینده

  • کد خبر: ۵۲۷۳۱
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
گیم اواردز ۲۰۲۰، از انتخاب Last of Us II به عنوان بهترین بازی سال تا رونمایی از بازی‌های آینده
هفتمین دوره از این مراسم جمعه گذشته برگزار شد و علاوه بر مشخص شدن بهترین بازی‌های سال گذشته، شاهد تریلر‌های مختلفی از بازی‌های تازه‌ای بودیم که قرار است در سال آینده عرضه شوند.
علی رضایی  | شهرآرانیوز - همان طور که بزرگان صنعت فیلم سازی هرسال در مراسم اسکار بهترین عنوان‌های تولیدشده را انتخاب می‌کنند، در دنیای بازی‌های ویدئویی هم مراسمی با عنوان «گیم آواردز» برگزار می‌شود و در بخش‌های مختلف، بهترین بازی‌هایی که در سال قبل تولید شده اند مشخص می‌شوند. البته اسکار بازی‌ها قدمت خیلی کمتری در مقایسه با دنیای فیلم دارد و اولین دوره آن در سال ۲۰۱۴ برگزار شده است. این مراسم توسط جف کیدلی، روزنامه نگار کانادایی حوزه بازی ها، میزبانی می‌شود. گیم آواردز هم چنین محل رونمایی از بازی‌های جدید و انتشار اخباری درباره بازی‌هایی است که پیش‌تر رونمایی شده اند. هفتمین دوره از این مراسم جمعه گذشته برگزار شد و علاوه بر مشخص شدن بهترین بازی‌های سال گذشته، شاهد تریلر‌های مختلفی از بازی‌های تازه‌ای بودیم که قرار است در سال آینده عرضه شوند.

 

رقابت غول‌ها

امسال به دلیل همه گیری کرونا مراسم به شکلی متفاوت و به صورت تمام دیجیتال برگزار شد. در این رویداد که از ساعت ۳ بامداد جمعه گذشته آغاز شد، در نهایت این Last of Us II بود که در رقابت با ۵ بازی بزرگ دیگر از جمله Ghost of Tsushima موفق شد عنوان بهترین بازی سال را به دست آورد. این بازی علاوه بر شناخته شدن به عنوان بازی سال، توانست در رشته‌های بهترین کارگردانی، بهترین روایت و بهترین طراحی صدا هم مقام نخست را به دست آورد. البته در سال گذشته صنعت بازی‌های ویدئویی شاهد بازی‌های شاخص دیگری هم بود که هرکدام توانستند در حوزه خود بهترین شناخته شوند. یکی از این بازی‌ها عنوان مستقل Hadas بود که در بخش‌های بهترین بازی مستقل و بهترین بازی اکشن توانست جوایز را از آن خود کند. بازی Among Us هم که در ماه‌های گذشته طرف داران فراوانی پیدا کرده است توانست به عنوان بهترین بازی چندنفره و هم چنین بهترین بازی تلفن همراه شناخته شود. جایزه بهترین طراحی هنری هم به بازی تحسین شده Ghost of Tsushima رسید.

 

بازی‌های آینده

جز رقابت بهترین بازی‌ها در این رویداد، یکی دیگر از بخش‌های جذاب گیم آواردز به رونمایی از بازی‌های تازه اختصاص داشت و استودیو‌های بزرگ بازی ساز در این مراسم عنوان‌های جدید خود را برای گیمر‌ها معرفی کردند. در ادامه، تعدادی از این بازی‌ها را همراه با تیزرشان معرفی خواهیم کرد.

 

تاریکی مطلق

 

 

یکی از اولین عناوین نمایش داده شده در گیم آواردز، بازی Perfect Dark بود. این بازی یک مجموعه قدیمی است که از سوی استودیو Rare در سال ۲۰۰۰ برای کنسول Nintendo ۶۴  عرضه شد. هم چنین نسخه ریمسترشده این عنوان در سال ۲۰۱۰ برای ایکس باکس ۳۶۰ نیز منتشر شده است. با وجود این، مایکروسافت توسعه نسخه جدید را برعهده استودیوی تازه تأسیس شده خود، The Initiative، قرار داده است. به نظر می‌رسد این نسخه ریمیک قسمت اول است. این عنوان یک بازی تیراندازی اول شخص با المان‌های علمی تخیلی است که برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه خواهد شد. البته هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی مشخص نشده است.

 

انتظار برای ترسناک‌ترین بازی تاریخ

 

 

یکی از عنوان‌هایی که هیچ کس انتظار رونمایی از آن را در مراسم گیم آواردز امسال نداشت The Callisto Protocol بود. این بازی ترسناک حال و هوای Dead Space را به هواداران منتقل می‌کند. Dead Space یکی از بازی‌هایی است که کاربران همیشه خواهان بازگشت آن به صنعت بازی‌های ویدئویی بوده اند، یک بازی ترسناک سوم شخص تمام عیار که به واسطه اکشن و المان‌های دلهره آور خود، کاربران را در ۳ نسخه متفاوت سرگرم کرد و به چالش کشید. اکنون سازندگان این بازی اعلام کرده اند اثر تازه شان ترسناک‌ترین بازی‌ای خواهد بود که تا امروز ساخته شده است و یک تجربه تک نفره داستان محور هم به حساب می‌آید. بازی The Callisto Protocol که به دست خالق Dead Space ساخته می‌شود، در سال ۲۰۲۲ برای پی سی و کنسول‌های نسل جدید منتشر خواهد شد.

 

شروع جنگ سرد

 

 

فصل اول Call of Duty Black Ops Cold War و Warzone در گیم آواردز ۲۰۲۰ یک نمایش داشت تا گیم پلی و محتویات جدیدش را نشان دهد. بازیکنان Warzone با شروع فصل جدید از تاریخ ۲۶ آذر می‌توانند به نقشه Rebirth Island دسترسی داشته باشند که شباهت زیادی به نقشه Alcatraz از حالت بتل رویال Black Ops IV دارد.

 

هیجان در عصر اژد‌ها

 

 

در مراسم بامداد جمعه، تیزر کوتاهی از بازی Dragon Age IV منتشر شد که نشان می‌دهد استودیوی بازی سازی «بایوور» همه تمرکز خود را روی توسعه این عنوان گذاشته است. البته هنوز چندین سال تا عرضه بازی Dragon Age IV فاصله داریم و این تیزر برای دل گرمی طرف داران منتشر شده است. در این تیزر شاهد بازگشت شخصیت سولاس از Dragon Age: Inquisition هستیم. او یکی از همراهان ما در این بازی بود که در نسخه چهارم نیز حضور دارد. این تیزر هم چنین این شایعه را که شخصیت اصلی توانایی استفاده از جادو را ندارد تأیید کرد. از عرضه بازی Dragon Age: Inquisition ۶ سال گذشته است و انتظار می‌رود تا یکی دو سال آینده بازی Dragon Age IV برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه شود.

 

سونی و یک عنوان انحصاری دیگر

 

 

شرکت سونی در مجموع حضور کم رنگی در مراسم جمعه داشت و در این بین، شاید معرفی بازی Season را که یک عنوان انحصاری برای پلی استیشن است بتوان مهم‌ترین بخش حضور آن در این مراسم دانست. این بازی سال آینده برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. Season یک بازی سوم شخص ماجراجویی است که شما را به سفری خاص می‌برد. شما دنیای بازی را از دید یک زن جوان که جامعه او را منزوی کرده است خواهید دید. هدف شما جمع آوری آثار و خاطرات است تا جلو نابودی دنیا گرفته شود.

 

راز‌های تاریک خانه قدیمی

 

 

بازی Open Roads یکی از آن آثار ماجراجویانه نه چندان بلند داستانی است که می‌خواهد شما را با ۲ انسان همراه کنند، افرادی که در دل یک سفر جاده‌ای مهم قرار دارند و با گفتگو‌ها و خواندن یادداشت ها، به درددل با یکدیگر می‌پردازند. هم چنین همان گونه که از تریلر بازی پیداست، بازی گرافیک هنری خاصی دارد که شاید از نظر فنی معرکه به نظر نرسد، ولی در نوع خود و در نگاه برخی گیمر‌ها چشم نواز است. سازندگان این بازی می‌گویند شاید بازی با یک دغدغه احساسی و نگرانی آغاز شود، ولی لحظه به لحظه به راز‌های تاریک تری می‌پردازد، راز‌هایی که در خانه قدیمی یک خانواده پنهان شده اند.

 

انتظار ادامه دار طرف داران Mass Effect

 

 

آخرین نمایش مراسم گیم آواردز امسال مربوط به نسخه جدید و معرفی نشده بازی Mass Effect بود و تیزر کوتاهی از آن هم نمایش داده شد. به نظر می‌رسد هم اکنو ن نسخه جدید بازی Mass Effect در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. تیزر جدید اطلاعات خاصی از بازی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. تنها از وجود مناطق برفی در بازی مطلع شده ایم. نسخه جدید Mass Effect هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و احتمال می‌رود چند سال دیگر برای پی سی، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۵ عرضه شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->